Uitgesteld
Wij hebben besloten vandaag ook alles te annuleren wat wij al gereserveerd hebben voor ons avontuur naar Portugal en Spanje.
Gisteren kreeg ik een email dat ons geboekte hotel in Porto binnenkort de betaling gaat innen via mijn creditcard. Tijd dus om te cancelen.
Hadden Brigitte en ik nog gedacht dat we pas na 25 maart a.s. definitief zouden beslissen wat te doen, want de albergues zijn voor nu tot die datum gesloten, maar de berichten worden per dag beroerder, grenzen gaan of zijn dicht, dus laten we de knoop doorhakken en ons bij de teleurstelling neerleggen.
Vlucht annuleren
Dan nu de uitdaging van “annuleer uw vlucht”.
Tjonge jonge, da’s me nog wel wat zeg. Wij hebben geboekt bij Ryanair, enkele reis op 30 maart a.s. Vanaf het moment dat ik kon inchecken heb ik dat natuurlijk gedaan, dan is het maar klaar hé (controlefreak als ik ben). Doe dat NOOIT mensen, NIET doen. Want kun je normaliter online alles wijzigen en annuleren, maar eenmaal ingecheckt kan dat niet meer zo eenvoudig.
Dan kijk je toch even op internet, website van Ryanair, hoe dit te doen?hoor ik jullie denken. Laat mij jullie zeggen dat ik alles elke dag, wat dan ook (vakanties, kleding, schoenen, gebak, waterkokers en ander huishoudelijk materiaal wat de Blokker online wel heeft, maar de winkel niet (goh daarom gaat het daar zo goed), computerbenodigdheden, alles wat Bever verkoopt en nog veel meer), bij elkaar internet, Google of surf. Maar vind maar eens de site waar je moet annuleren of van mijn part verzetten naar 2021. Na enige tijd heb ik een berichtje via Facebook verzonden en wacht nog steeds op antwoord. Ja ik begrijp wel dat ik niet de enige ben!
Dus in de tussentijd….. gewoon doorsurfen.
Aanhouder wint, zo dus ook ik. Wanneer je ingecheckt bent dien je dit te laten annuleren via Ryanair, zodat je online daarna kunt annuleren. Tja…..
Ik ben inmiddels in gesprek met de Ryanair Robot die ik mijn vraag, getranslated en al, heb gesteld enige tijd geleden….
Voor nu zit er niets anders op dan rustig af te wachten op antwoord. Of van de Facebook meneer of mevrouw of van Bot de robot. Alle lijnen heb ik openstaan op mijn laptop, dus ik zit er bovenop!
Worst scenario zijn we het geld kwijt, jammer. Maar gezondheid is zoveel meer waard.
Hoe gaan wij verder?
Voor nu weet ik op bovenstaande vraag niet één twee drie een antwoord. Als het aan mij ligt ga ik direct wanneer er weer gereisd mag worden, maar dan kan Brigitte hoogstwaarschijnlijk niet. Zij heeft haar werk en een redelijk jong gezin nog, ik ben wat dat aangaat veel flexibeler.
We gaan er samen nog maar eens over soebatten de komende tig wandelingen.